З 1 жовтня стартувала монетизація пільг на житлово-комунальні послуги, згідно постанови Кабінету Міністрів України від 17 квітня 2019 року № 373. Але значна частина пільговиків досі не розібралася, в чому сенс нової схеми призначення пільг, та що треба робити, аби й далі ними користуватися.
Для початку важливо знати, що пільги не відмінені, а змінено лише механізм їх виплати. Жоден пільговик не може користуватися пільгами «як раніше», навіть якщо він спеціально звернеться з таким проханням до управління соціального захисту населення Білоцерківської міської ради.
Монетизація доступна в готівковій та безготівковій формі.
Починаючи з жовтня 2019р. пільги автоматично були призначені в безготівковій формі. Виплата пільг відбувається, як у випадку з субсидіями, через Ощадбанк. Банк веде облік пільговиків та коштів, які надходять для виплати пільг, кожного абонента індивідуально. Все це працює через автоматизовані системи.
Далі Ощадбанк переказує кошти для виплати пільг на рахунки організацій, управителів та підприємств, які надають комунальні послуги. Але у випадку, якщо між ними й банком укладений договір.
Справа в тому, що кошти постачальникам послуг «Ощадбанк» перераховує (відповідно до сум у квитанціях) в межах суми нарахованої пільги в такій послідовності:
1) постачання теплової енергії або природного газу і електроенергії для індивідуального опалення;
2) постачання гарячої води;
3) централізоване водопостачання;
4) централізоване водовідведення;
5) постачання електроенергії;
6) поставки природного газу (для приготування їжі, нагрівання води);
7) вивезення побутових відходів;
8) послуги з управління багатоквартирним будинком;
9) внески за установку, обслуговування та заміну вузлів комерційного обліку (будинкові лічильники тепла, води, газу).
При цьому, «Ощадбанк» перераховує кошти не за пропорційним принципом, коли за кожну послугу проводився розрахунок в рівних відсотках від суми платежу, а за пріоритетним принципом: за першу послугу – в повному обсязі, якщо залишилися кошти – за другу тощо. Поки дозволяє сума пільги. Ті послуги, на які не вистачило коштів, пільговик повинен сплатити самостійно.
Наведемо приклад на ситуації. Людина отримує 500 грн. пільги в безготівковій формі. Цю суму перераховує банк за тепло та газ. Але сума, на яку абонент спожив послуг протягом місяця, перевищує 500 грн. Тоді банк надсилає смс, що пільга не покриває всю суму за комунальну послугу, і треба доплатити.
Смс саме по собі передбачає, що кожна людина має доступ до інтернету і може створити персональний кабінет на сайті Ощадбанку або в мобільному додатку. Але є велика категорія літніх людей, які взагалі не мають жодних гаджетів та інтернету. На цей випадок існує гаряча лінія Ощадбанку: 0 800 210 800. При цьому людина повинна телефонувати з того номеру, який вона давала під час звернення за субсидією чи пільгою до управління соціального захисту населення.
Щоб отримувати пільги готівкою, тобто грошима, людина може у будь-який час написати заяву до управління соціального захисту населення Білоцерківської міської ради, яке щомісяця формує реєстри пільговиків із готівковою формою. Потім ці реєстри передають у Мінсоцполітики. Міністерство, в свою чергу, опрацьовує реєстри й передає дані, знову ж, в банки разом із коштами для виплати монетизованих пільг готівкою або у відділення Укрпошти.
У кінці цього ланцюжка пільговик отримує кошти на особистий банківський рахунок, може їх зняти в будь-який час та провести оплату комунальних послуг.
Як у пільговиків, так і у субсидіантів, яким держдопомога виплачується готівкою, складнощів з оплатою не виникає, адже вони після отримання грошових коштів оплачують послуги за повною вартістю.
Для субсидій монетизація розпочалася з січня 2019р. та ефективно діє і на даний час.
В чому перевага монетизації порівняно із старою системою виплат?
Перевагу монетизації наведемо на прикладі з водою. Виходячи з норми споживання, людина має 68 грн. субсидії (або пільги), але витрачає щомісяця 15 грн. Різниця між 68 та 15 грн. – це заощаджена сума, яка залишається у одержувача субсидії або пільговика. Тобто якщо раніше залишок від суми, яку перераховували водоканалу, поверталася в бюджет, то тепер він залишається у абонента. Таким чином, нова система має стимулювати людей заощаджувати та витрачати менше води, електроенергії і так далі. Але, якщо людина споживає більше норми, то вона, як і раніше, повинна доплатити різницю.
Така економія можлива при наявності будь-якої послуги, яка вимірюється лічильником.

Чому деяких громадян викликають з документами?
Соціальну допомогу від держави мають одержувати лише ті, хто справді цього потребує. Для того, щоб уникнути зловживань та марнотратства Міністерством фінансів продовжується процес верифікації державних виплат. В свою чергу для співставлення отриманих від Мінфіну рекомендацій управління соціального захисту населення Білоцерківської міської ради запрошує деяких одержувачів соціальних виплат для звірки інформації.
Такі перевірки завдають деяких незручностей нашим жителям міста. Проте, не варто ігнорувати запрошення, а вчасно здійснити візит до управління соціального захисту населення Білоцерківської міської ради для звірки інформації та відновлення пільг або субсидій.
Для упередження таких перевірок, кожен одержувач пільг чи субсидії в обов’язковому порядку повинен повідомлятипро:
– зміну місця проживання;
– зміну складу зареєстрованих осіб у житловому приміщенні;
– зміни у сімейному стані будь-кого із членів сім’ї (одруження, розлучення).
Звертаємо увагу: якщо під час отримання житлової субсидії у вас змінився набір житлово-комунальних послуг, з’явився транспортний засіб з датою випуску до 5 років, було придбано майно, товари або сплачено послуги на суму понад 50 тисяч гривень – слід повідомити про це управління соціального захисту населення Білоцерківської міської ради, як орган, що призначив вам субсидію. І зробити це протягом 30 календарних днів – не пізніше!

Меню